Mintak Mak Kuih Sepotong.


Sangat tak sabar nak balik kampung ok.

Family aku memang tiap tahun pun raya 1st memang akan beraya di kampung. Kira wajib la orang kata. Suasana raya kat kampung dengan raya dekat rumah sendiri tanpa sedara mara, sangat berbeza duhh. Nikmat dia en umpama kau tengah lapar sangat sangat nih. Tak makan dari pagi sampai petang. Puasa la pendek kata. Kau tak sahur pulak tu. Lagi sadis, bila malam tu kau lupa nak makan. Lepas tu kau dapat minum jus tembikai yang dilimpahi oleh air batu yang sangat dingin. Fuhhhh. Nikmat kan? Ha macam tu la rasa dia. Hahaha. (macam tak kena je. ah bantai)

Raya tahun ni sangat sadis ok. Hanya berlima daripada 13 orang ahli keluarga, yang akan beraya bersama. berlima weh. Nampak ni 5? *tunjuk tangan ala  putewi awani Akak akak aku dan abang aku yang dah kahwin, semua raya belah mak ayah mertua diaorang dulu. Sobsobss. Nasib baik la kak mel dapat cuti 1st and 2nd raya. Kalau tak, berempat. Lagi sadis. Tapi bak kata radhi, okay la berlima pun. At least balik kampung. Still ramai. Boleh la~ Boleh la~ Kak lit dengan abang okay lagi la. Boleh balik raya ke2 atau raya ke3. Tapi kak aina? Dia cuti 4hari je. Tak sempat balik sini. Dia raya kat Kedah laktu. Haishh jauh sangat doehh.


My uncomplete family. ♥ Sis mel tiada. Tak dapat cuti. 

Ko nak tau tak? Aku turun 6kg doehhh. Sangat suka ok. Kerana aku kurang selera makan lately. Tapi raya nanti mesti naik balik. Nooooo. T~T

No comments: